Obserwatorzy

środa, 3 lipca 2013

'Jak się robi placki ?' - Pytanie zadane przez Asię

Dzień Dobry moje kochane dzieci ! Dziś dostałam prośbę on fanki Asi o pokazanie 'robienia placków' . Myślę , że każdy wie jak się robi wymienione tu placki.
Specjalnie dla Asi przygotowałam zdjęcie

Oto placek :


Chyba dużo o tym zdjęciu mówić nie musimy . 
Dodam że ówcześnie kał krowi nazywamy 'plackiem'.
Każdy wie jak powstaje 'placek' , lecz dla kochanej Asi ,która tego nie wie
postanowię to opisać :
Otóż by powstał  , należy zjeść odpowiednią ilość pożywienia.
Po przetrawieniu w żołądku 'placek' wędruje kolejno jelitem cienkim , następnie
jelitem grubym . Z jelita grubego zmierza w kierunku wyjścia .

Na koniec kilka informacji :

Odchody bydła domowego są używane przede wszystkim jako główny składnik nawozów naturalnych. W wielu częściach Afryki odchodów bydła używa się jako paliwa do gotowania. W niektórych bardzo biednych i gęsto zaludnionych obszarach świata ze względu na brak drewna opałowego, odchody bydła domowego są jedynym tanim i ogólnodostępnym paliwem, wykorzystywanym w gospodarstwach domowych.

Odchody krowie rozrzucane są czasami na powale lub ścianach ze względu na to, że zapach działa odstraszająco na insekty; są używane do produkcji środków przeciw komarom. Używane jako wypełniacz, mają własności ocieplające. Odchody krowie były używane przez hinduskich kolejarzy do uszczelniania lokomotyw parowych.

Dziękuję kochanej Asiuni za zadanie pytania , bowiem jest pierwszą osobą pytającą mnie o poradę.

2 komentarze:

  1. Och dziękuję za tą wspaniałą odpowiedź . Dużo mnie ona nauczyła :))) Chodziło mi do jedzenia ale dobrze te też są bardzo fajne

    OdpowiedzUsuń